Škoda Explore

Nejčastější dotazy

Všeobecně o Škoda Explore

Co je Škoda Explore?

Škoda Explore je služba, která spojuje pod jednu online platformu prodejce a zákazníky, kteří si chtějí vůz vyzkoušet a zapůjčit na delší dobu, než jsou běžné testovací jízdy. Ve Škoda Explore naleznete pouze nová vozidla maximálním 1 rok stará. 

Kde je služba Škoda Explore dostupná?

Vozy v Škoda Explore jsou dostupné téměř po celé ČR (konkrétní místa naleznete vyznačena na mapě umístěné na stránce “O nás“

Musím se registrovat, abych mohl(a) používat Škoda Explore?

Bez registrace si můžete vozy vyhledat a prohlédnout, pro jejich rezervaci je však třeba se registrovat.

Registrace do Škoda Explore

Co musím udělat, abych si mohl(a) půjčit auto?

Abyste mohli využívat naplno službu Škoda Explore je třeba na našich stránkách projít jednoduchou registrací, která vám zabere jen několik minut. Poté, co vám profil systém obratem schválí, si můžete naplánovat první jízdu se Škoda Explore.

Kdo se u nás může registrovat, jak probíhá registrace a co k ní potřebuji?

U nás se může registrovat každý, kdo je starší 18 let a má platný řidičský průkaz, který je pro registraci potřebný. V rámci registrace je nutné ověřit váš email, vyplnit základní osobní údaje a nahrát fotografie vašeho řidičského průkazu.

Na co jsou potřeba moje osobní údaje a doklady? Jak se s nimi nakládá a nemusím se bát zneužití informací?

Především musíme vědět, jestli jste držitelem platného řidičského oprávnění skupiny B, což je uvedeno právě na vašem řidičském průkazu. Váš řidičský průkaz potřebujeme i ke kontrole totožnosti. Dbáme na ochranu dat a striktně dodržuje zásady GDPR a vy tak nemusíte mít strach ze zneužití dokladů.

Jak dlouho trvá schválení profilu?

Po vyplnění všech nezbytných údajů dochází ke schválení profilu do pár minut.


Rezervace vozidla

Jak si mohu zarezervovat testovací jízdu?

Chcete-li si půjčit vozidlo, musíte být zaregistrován, mít schválený profil a nahranou platební kartu. Ve vyhledávání si vyberete vůz, který vám nejvíce vyhovuje a pošlete prodejci rezervaci k potvrzení. Vozidel si můžete na stejný termín rezervovat více a to i od různých prodejců, peníze se vám strhnou pouze za první potvrzenou rezervaci, ostatní poptávky jsou automaticky zrušeny. Po potvrzení rezervace prodejcem se vám strhnou peníze za zápůjčku z vaší platební karty a rezervace se tak stává závaznou.

Můžu jet s autem do zahraničí?

Ano, ale jen pokud má dealer u vozidla povolenou možnost cestovat s ním do zahraničí. Vždy o této skutečnosti informujte dealera a poraďte se s ním o dané lokalitě. 

Strhávají se peníze už ve chvíli vytvoření rezervace?

Peníze za rezervaci se vám strhnou až v momentě, kdy vám prodejce zaslanou rezervaci potvrdí. Nicméně peníze na kartě blokujeme už ve chvíli odeslaní rezervace k potvrzení. Pokud prodejce rezervaci zamítne nebo ji před potvrzením zrušíte vy sami, peníze na kartě rovnou odblokujeme. 

Jak zjistím, zda byla rezervace přijatá?

Pokud vaši rezervaci prodejce přijme (má na to až 72 hodin), přijde vám upozornění na e-mail. V tu chvíli se pronájem stává závazný. Prodejce však může odeslanou rezervaci i zamítnout a to z jakéhokoliv důvodu (nejčastěji nedostupnost auta), o tom budete také e-mailem informováni.

Jaké jsou moje povinnosti, když si chci rezervovat a pronajmout auto?

Při rezervaci vozidla mějte na svém bankovním účtu dostatek financí a povolte internetové platby. Po přijetí rezervace komunikujte s dealerem a domluvte se na detailech předání vozidla. Při převzetí u sebe mějte řidičský průkaz, který jste nahrávali při registraci do služby. Respektujte prosím pravidla prodejce ohledně používání vozidla a k vozu se chovejte s respektem. Vozidlo je třeba vrátit ve stejném stavu, v jakém jste jej převzali. Případné nevhodné chování jsme oprávněni pokutovat dle ceníku pokut.

Jak můžu komunikovat s půjčujícím?

Již při vyhledávání vidíte na detailu vozidla kontaktní údaje na dealera, ty pak také vidíte na detailu rezervace.


Potvrzený pronájem a vrácení vozidla

Kde vidím nadcházející rezervace?

Po přihlášení do svého profilu přejděte do záložky „Moje rezervace“ a zde uvidíte všechny vaše rezervace.

Potřebuji zrušit pronájem, kdy dojde k vrácení peněz? Platí se nějaký storno poplatek?

Potvrzenou rezervaci můžete zrušit 24 hodin do začátku rezervace, v tom případě vám vrátíme celou částku. Peníze vám budou připsány na účet zpravidla do 7 dnů v závislosti na bance.  Pokud ji budete rušit po začátku rezervace nebo se na předání vozidla vůbec nedostavíte je storno poplatek ve výši 100% ceny.

Jak probíhá převzetí vozu? Musím podepisovat nějaký předávací protokol?

Žádný přebírací protokol podepisovat nemusíte. Vše probíhá elektronicky skrze naši službu. Při předání i vrácení prodejce nahraje do systému informace o stavu vozidla, které budete mít k náhledu a následnému potvrzení i vy. 

Může auto řídit někdo jiný?

Bohužel, toto možné není. Vozidlo může řídit pouze řidič, který si vozidlo pronajal na Škoda Explore.

Jak probíhá vracení vozu?

Vrácení vozidla probíhá stejným způsobem jako předání. Vůz musí prodejce dobře nafotit, případné poškození mu prosím sdělte a upozorněte ho na něj. Při vrácení se také vyúčtují případné dodatečné náklady, např. za nadlimitní kilometry, nedobitou baterii, nebo znečištění vozu.

Jaký počet kilometrů je zahrnutý v ceně? Jak je to s extra najetými kilometry nad tento limit? 

V ceně za pronájem vozidla je zahrnut denní nájezd, který je uveden při rezervaci. Tento denní nájezd se násobí počtem dnů rezervace. To znamená, že pokud máte například rezervaci na 3 dny a vůz má limit na den 200 km, máte v ceně 600 km.  Pokud kilometry na konci pronájmu přesáhnete, platíte za každý kilometr nad celkový limit podle ceny stanovené prodejcem, kterou vidíte ve shrnutí ceny při rezervaci vozidla. Částka bude automaticky stržena po konci pronájmu z vaší platební karty.

Jak postupovat, když vůz vrátím s jiným stavem baterie, než bylo při předání?

NIŽŠÍ STAV BATERIE NEŽ PŘI PŘEVZETÍ

Pokud vracíte vozidlo s nižším stavem baterie, než při převzetí vozidla, tak se vám automaticky dopočítá poplatek, za rozdíl v kapacitě baterie. Cena za jednotku el. energie se dopočítává na základě standardní ceny kWh a násobí se chybějícím množstvím energie. Množství chybějící energie známe díky velikosti baterie, který máme ve Škoda Explore nastaven podle technických údajů vozidla. Do výpočtu je brána hodnota ceny energie v momentě ukončení pronájmu.

VYŠŠÍ STAV BATERIE NEŽ PŘI PŘEVZETÍ

Pokud je ve voze více energie, než bylo v baterii při přebírání, je potřeba se dohodnout s prodejcem při vrácení ohledně možnosti vyúčtování. Služba nedokáže vypočítat kladný stav baterie. Do služby následně zadejte stejný stav baterie jako na začátku pronájmu.


Změny v rezervaci

Mohu změnit začátek rezervace nebo termín rezervace?

Pokud žádost o rezervaci ještě nebyla potvrzena prodejcem, doporučujeme žádost zrušit a vytvořit novou žádost. Pokud potřebujete potvrzenou rezervaci prodloužit nebo přesunout termín, kontaktujte prosím prodejce. Pokud je vaše rezervace již potvrzena a potřebujete ji zkrátit, je potřeba rezervaci zrušit a vytvořit novou. 

Rád bych si rezervaci prodloužil, je to možné?

Ať už potřebujete pronájem prodloužit o pár hodin nebo několik dní, je to možné. Musí to však udělat prodejce, a to pokud je vozidlo dostupné. Peníze se strhávají ve chvíli prodloužení. 

Jak se počítá cena při prodlužování rezervace?

Stejně jako při vytváření rezervace se cena za prodloužení počítá z ceny pronájmu za každý prodlužovaný den (prodlužovaných 24 hodin). 

Kolik mám kilometrů navíc při prodlužování rezervace?

Za každý den prodloužení máte v ceně stejný počet kilometrů jako za každý den původní rezervace.


Všeobecně o Škoda Explore

Co je Škoda Explore?

Škoda Explore je služba, která spojuje pod jednu online platformu prodejce a zákazníky, kteří si chtějí vůz vyzkoušet a zapůjčit na delší dobu, než jsou běžné testovací jízdy. Ve Škoda Explore naleznete pouze nová vozidla maximálním 1 rok stará. 

Kde je služba Škoda Explore dostupná?

Vozy v Škoda Explore jsou dostupné téměř po celé ČR (konkrétní místa naleznete vyznačena na mapě umístěné na stránce “O nás“

Musím se registrovat, abych mohl(a) používat Škoda Explore?

Bez registrace si můžete vozy vyhledat a prohlédnout, pro jejich rezervaci je však třeba se registrovat.

Cena

Co je zahrnuté v ceně pronájmu?

Ve Škoda Explorer se snažíme být transparentní. Při rezervaci vidíte rozpad celkové ceny. Dále vidíte celkový počet najetých kilometrů zahrnutý v ceně a cenu za extra kilometry nad tento limit. Dobíjení není součástí ceny pronájmu. Pokud vám prodejce předá vozidlo s plnou baterií, vraťte jej se stejným stavem kapacity baterie.

Jak se počítá délka pronájmu?

Cena za pronájem se počítá dle počtu dnů, přičemž za jeden den se počítá každých započatých 24 hodin. Tzn. pokud si půjčíte vůz od pondělí 10:00 do středy 8:00, bude to účtováno jako 2 dny. 

Jaké jsou možnosti platby?

Platbu lze provést pouze platební kartou – debetní či kreditní.

Kdy se mi strhávají peníze a kdy obdržím vyúčtování?

Peníze se strhnou z vašeho účtu po potvrzení rezervace ze strany prodejce, před samotným potvrzením jsou peníze v rámci rezervace pouze blokované. O potvrzení rezervace vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu, e-mailem obdržíte i fakturu. V případě prodloužení je částka stržena ihned, co prodejce zadá prodloužení do systému, ihned vám přijde opět na e-mail potvrzení o prodloužení a faktura. Pokud na základě informací z vrácení vznikne nějaký doplatek (př. nadlimitní kilometry), bude tato částka stržena po vrácení vozu, opět dostanete fakturu do e-mailu.


Pojištění a nehody

Potřebuji nějaké pojištění?

Ne, pojištění mají všechna vozidla. Vlastní pojištění jako řidič nemusíte mít.

Co mám dělat, když se mi stane nehoda?

Pokud si situace žádá příchod policie nebo záchranné služby, zavolejte je jako první. Potom informujte prodejce. Na místě bude třeba vyplnit protokol o nehodě, případně si od policie vyžádat protokol.

Co mám dělat, pokud se mi během pronájmu auto rozbije? 

O poruše informujte prodejce a domluvte se na řešení.


Můj profil

Mám nový řidičský průkaz, jak ho můžu aktualizovat ve svém profilu?

Pokud máte nový řidičský průkaz, stačí ve svém profilu („Můj účet“) nahrát novou přední a zadní stranu nového řidičského průkazu, včetně jeho platnosti. 

Potřebuji změnit heslo, telefonní číslo nebo email. Jak to můžu udělat?

Heslo i telefonní číslo si můžete změnit jednoduše ve svém profilu („Můj účet“), kde vidíte příslušné sekce. Pokud jde o změnu e-mailu, kontaktujte naši zákaznickou podporu.

Chci si změnit platební kartu, ale nedaří se mi to.

Možnost přidání nebo změny karty máte také ve svém profilu („Můj účet“). Máte-li dotazy nebo se vám změna nedaří, kontaktujte naši zákaznickou podporu.

Nechci, aby mi od vás chodili emaily. Mohu se od nich odhlásit?

Ano, je možné se z našich newsletterů odhlásit. V každém e-mailu je ve spodní části možnost odhlášení.

Chci smazat svůj účet, je to možné?

Je nám líto, že chcete odejít. Možné to ale je. Stačí nám poslat e-mail na naši zákaznickou podporu a my za vás vše vyřídíme.